HSG İnfertilite(kısırlık) şikayeti olan hastamıza ilk yapılması gereken testlerimizden birisidir; verdiğimiz ilaç yardımıyla rahimi ve tüpleri görülür kılarız böylece infertiliteye sebep olabilecek bir rahim bozukluğu( normalde olması gereken yapıda) veya tüp tıkanıklığı olup olmadığını öğreniriz.

İlaçlı rahim filmi için hasta masaya yatırılır(Jinekolojik muayene olacak gibi pozisyon verilir.) HSG Radyolog tarafından çekilir ancak işlem sırasında İnfertilite deneyimli bir Kadın doğum doktorunun yanınızda olması son derece önemlidir. Vajinal bir kanül yardımıyla ilaç rahim ağzından içeri verilir, verilen bu renkli röntgen ilacı sayesinde rahimin içi, şekli ve tüplerin durumu görünür hale gelir.İşlem yaklaşık 10 dakika sürer. İlacın rahimde ve tüplerde ilerleyişi floroskopik röntgenle anında görüntülenir, eğer tıkanıklık yoksa sıvı rahatça geçer. Yapılan incelemede tespit edilen bir tıkanıklık veya rahime ait bir bozukluk halinde ona yönelik tedavi planlanarak infertilitenin üstesinden gelmeye çalışılır. Bazen tek bu test sonucuyla direkt Tüp Bebek Yöntemine geçilebilir.

HSG İnfertilite için son derece önemli bir tetkiktir. Eğer ağrı eşiğiniz düşük veya korkularınız var ise bunu hekiminizle paylaşmanız doğru olur zira kısa bir işlemde olsa kötü bir anı bırakmaması için; anestezi altında çekilebilir.

İlaçlı Rahim filmi  tercihen adetin 5-10. günlerinde çekilmelidir, zira adetliyken çekilirse adet kanı rahim boşluğuna geçebilir ki bu ilerde hastalık sebebi olabilir, eğer 10. günden sonraki bir zamanda çekilirse de kişi gebe ise zararlı olabilir. Adet günü hiç bilinmiyorsa inceleme öncesi  kanda gebelik testi yapılması doğru olur.

İnfertilite tedavisi çiftler için zor bir süreç olduğu kabul edilmeli bunun bir parçası olan HSG kısa bir işlemde olsa o gün için bazı önlemler alınmalıdır.Kişi o günü kendine ayırmalı, işleme yanlız gitmemeli,yanında bir pet ve yedek bir çamaşır bulundurmalıdır.

Anneliğe götürecek bu yolun sizin için güzel geçmesini dilerim.

0 yorum