Polikistik Over Sendromu

Yumurtalıklarda çok sayıda küçük küçük kistlerin oluşmasıyla ortaya çıkan bir problemdir. Genellikle kilo artışı, vücutta aşırı tüylenme, adet düzensizliği, sivilce ve kısırlık gibi sorunları da beraberinde getirir. Bu sorunun tanısı hormon testleri ve ultrason ile konulur. Kesin bir tedavisi yoktur fakat adet düzensizliği gibi yaşattığı sıkıntıyı doktor kontrolünde düzene girebilir. Çocuk isteğiniz varsa bu da doktor kontrolünde gerçekleşebilir. Fakat bu sorunları yaşayıp da doktora gitmiyorsanız yumurtalıklarınızda daha ileri yani kısrlığa kadar giden bir sıkıntı oluşabilir. Adet düzensizliği, tüylenme ve aşırı sivilcelenme gibi problemler yaşıyorsanız en kısa zamanda bir kadın doğum uzmanına giderek muayene olmalısınız.

Polikistik Over Nedir Nasıl Ortaya Çıkar?

Polikistik over genellikle ergenlik çağına girilmesiyle başlar ve kadının hormonlarını, dış görünüşünü ve hamilelik şansını etkiler. Sıkıntının sebebi hormonlarla ilgilidir buna sebebiyet veren ise kilodur çünkü kilo insülin direncini başlatır.Fazla salgılanan insülin de yumurtalıklara etki eder. Fazla kilolu kadınlarda bu sıkıntı daha çok yaşanır fakat sadece kiloya bağlı değildir bu durum çünkü zayıf hanımlarda da polikistik over sendromu görülmektedir.

Bu hastalığın nedeni tam olarak bilinmemektedir fakat kız çoçuklarımızın ergenlikten başlayarak polikistik overdan korunmak için daha çok hareket etmeleri ve zararlı gıdalardan uzak durarak kilolarını kontrol etmeleri gerekmektedir.

Sevgili anneler kız çocuklarımızı ergenliğe girişlerinde adet olmaya başladıklarında muhakkak bir uzmana götürmeli ve muayene ettirmelisiniz.Bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz ve kız çocuklarımızı polikistik overdan koruyabiliriz.