Vajinismus Tedavisi

Vajinismus cinsel ilişkiye girememe problemi olarak bilinir ve bu sorun her 10 kadından birinde görülen bir problemdir. Çoğu kadın bu problemi saklar ve kimseyle paylaşmak istemez. Yeni evli çiftler ilk gece paniği diyerek bu durumun geçici olduğunu gerginlik geçince ilişkiye girebileceklerini düşünürler ve tekrar tekrar denedikçe ve bir sonuç alamayınca büyük bir hayal kırıklığı yaşarlar ve daha da kötüsü çoğu çift bu sebepten evliliklerini bitirirler. Vajinismus bir hastalıktır ve bu hastalığı doktora giderek çözebilirsiniz. Nasıl hastalanınca doktora gidip tedavi oluyorsanız cinsel ilişkiye girememe problemi yaşıyorsanız doktora giderek tedavi olabilirsiniz. Vajinismus nedir diye merak edenler için verilecek en açık cevap kadının cinsel ilişkiye girememesidir deriz. Peki, kadın neden cinsel ilişkiye giremez? Bunun sebebi %90 oranında psikolojikken geriye kalan %10’luk oranıyla fizikseldir. Çoğu kadın kulaktan dolma bilgilerle ilk gecenin sıkıntılı olduğunu cinsel birleşme anında çok ağrılar çekeceğini duymuştur ve bunu bilinçaltına atan kadın ilişkisinde bu düşünceleri açığa çıkarır ve kasılmalar yaşar. Yaşanan kasılmalar sonucunda da penisin vajinadan içeri girmesini engeller. Yani yanlış bilgiler ve kadının kendi zihninde yarattığı bu düşünceler sonucu pelvik dediğimiz kaslarını istemsizce kasar. Bu kasılmalar sadece bu düşünceler sonucu oluşmaz. Bazı kadınlar daha önceden yaşadığı taciz ya da muayene anında yaşadığı gerginlik gibi travmalar sonucunda kaslarını sıkar ve cinsel birleşmenin yaşanmasına engel olur. Bunlar tamamen psikolojik sorunlardır ve vajinismus hastasının bu sorunları aşması için sadece terapilerle konuşmalarla değil işinde uzman bir vajinismus doktoruna giderek tedavi olmasıyla mümkün olabilir. Psikolojik nedenin dışında fiziksel sebeplerden dolayı da vajinismus sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Cinsel ilişkiye girememe gibi bir durumun ardından yapılması gereken hemen bir jinekolog tarafından muayene edilmektir. Çünkü jinekolog sizin kızlık zarınızın yapısı, rahim duvarınızın kalınlığı gibi incelemeler yaparak bu sorununun çözümünü hemen yapabilir. Bazı kadınların zar yapıları daha kalın ve yüksek olabilir bu da ilişkiyi zorlaştırabilir. Jinekolojik bir muayene sonrasında anlaşılıp bu sorun çözülür ve vajinismus sorunu da ortadan kalkmış olur.

VAJİNİSMUS NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Vajinismus hastalarının hemen hemen hepsi bu hastalığın tedavisini merak eder ve çekingen davranırlar. Vajinismus nasıl tedavi edilir ve bu sorunun çözümü ne kadar zamanımı alır? sorularıyla sıklıkla karşılaşmaktayız. Vajinismus çözümü hastayla ilgili bir durumdur aslında. Kadın bu sorunu yenebileceğine inanıyorsa ve bunun için zaman kaybetmeden ertelemeden doktora geldiyse emin olun ki kısa sürede bu problemden kurtulacaksınız. Vajinismus hastalarına öncelikle jinekolojik muayene yapılmalıdır ki sorunun ana sebebi bulunmalıdır. Fiziksel olarak mı yoksa psikolojik olarak mı vajinismus sorunu yaşanıyor bunun cevabı bulunduğunda tedavi de ona göre şekillenecektir. Psikolojik olarak vajinismus problemi yaşanıyorsa terapiler ve egzersizlerle hastanın bu sorunu aşması sağlanır.

Vajinismus tedavisi için kadının VAJİNİSMUS EVRESİ belirlenmelidir. Peki, bu vajinismus evreleri nedir?

Birinci evre olarak geçen primer vajinismus; ilk cinsel birleşme ile ortaya çıkar. Vajinada istem dışı olarak kasılmalar oluşur ve kadın ağrı hissederek cinsel birleşmenin olmasını istemez. İkinci evre ise sekonder vajinismus olarak geçer ve daha önce sağlıklı bir birleşme yaşamış olan kadının sonradan vajinismusa yakalanması ve cinsel birleşmenin gerçekleşememesidir. Bunun sebebi ise sıkıntılı bir doğum ya da taciz gibi travmalı bir şeyler yaşamış olmasıdır. Bu  sorunların ardından gelen bir evredir.

Bir başka evre ise durumsal yani kadın jinekolojik muayene olabilir tampon kullanabilir fakat kadın korktuğu için ağrı yanma hissi yaşadığını düşünerek birleşmeye fırsat vermez pelvik kaslarını kasarak penisin vajinadan içeri girmesine engel olur. Bir başka evrede ise kadın jinekolojik muayene dahi olamaz vajinasından içeri hiçbir şeyi almaz kendini kasar. Son evreler ise daha zordur kadın, genital bölgesine dokunan eşini iter hiçbir şekilde müsaade etmez ve biranda paniğe kapılıp kasılmalar yaşar. Bulantı, baş dönmesi gibi şikayetleri vardır.

Evreler bu şekilde farklıdır ve her kadında da farklı evreler görülebilir buna uygun olarak da tedavi edilmelidir. Herkese aynı tedavi yöntemi uygulamak yanlıştır. Hangi evrede olduğunuzu da en iyi doktorunuz belirleyecektir. Sadece cinsel ilişkiye giremiyorum diyerek terapilerle iyileşebileceğini düşünen hastaların çoğu daha da yıkım yaşayarak umutlarını kaybetmekteler. Çünkü vajinismus tedavisi için önemli olan hastanın hangi evrede olduğudur. Bu sıkıntıyı yaşamasının ana sebebi nedir bunların bulunması gerekir ve jinekolojik muayene edilmesi de şarttır.

Vajinismus tedavisi için kadınlar eşleriyle birlikte bu sürece girerlerse emin olun daha çabuk iyileşeceklerdir. Çünkü eşinin desteği her şeyden önemlidir. Bu sürece birlikte katılan çiftlerin daha hızlı iyileştiği görülmüştür. Tedaviyi ertelemeyen ve doktor kontrolünden çıkmayan çiftler hem kısa sürede iyileşiyorlar hem de zorlanmadan vajinismusu yeniyorlar.

Tedavide olmazsa olmaz şeylerden biriside kegel egzersizleridir. Kegel egzersizleri ile kadın pelvik dediğimiz kaslarını kontrol altına almayı öğrenir. Pelvik kası kadının cinsel birleşme anında istemsizce kastığı ve penisin önüne duvar ördüğü kaslarıdır. Kegel sayesinde bu kasların kontrolünü ele alır.

Vajinismus tedavisi kısaca kadının evresine bağlı olarak gelişen bir süreçtir. Bu süreçte kegel egzersizleri olmazsa olmazdır. Doktorunuz size uygun olan tedavi yöntemini seçerek sizi kısa sürede bu sorundan kurtaracaktır.

Vajinismus Sorunu Çözülmezse Ne Olur?

Vajinismus sorunu sadece kadını etkileyen bir sorun değildir bu hastalık beraberinde eşlerinde psikolojik olarak yıpranmasına neden olmaktadır. Zamanla yıpranan eşler ayrılma noktasına gelirler. Birbirlerine psikolojik olarak yıpratan eşler hem zamanlarından hem de hayatlarından çalarlar.Tüm bu sıkıntılı süreci yaşamaktansa ertelemeden tedavi için bir doktora başvurmanız hayatınız için vereceğiniz en doğru karardır sevgili hanımlar. Bu hastalık utanılacak, saklanılacak bir sorun değildir. Ertelenmemesi gereken bir sorundur. Sorunun çözülmemesi sizi mutsuzluğa itip daha çok yıpranıp hayattan zevk alamaz bir hale getirecektir.

Vajinismus sorunu genellikle ilk cinsel birleşmede yaşanan bir sıkıntı olarak bilinsede bu sorunla sonradan da karşılaşabilirsiniz yani normal bir cinsel hayatınız varken geçirilen bir travma ardından ya da sıkıntılı bir doğumun ardından vajinismus olabilirsiniz.

Çözüm için yapmanız gereken doktora gidip öncelikle muayene olmak ve bunu yeneceğinize dair inancınız hep yüksek olmasıdır.