Adet Düzensizligi

Adet Düzensizliği

Hormonların düzgün ve düzenli çalışması, adetinizin düzenli olarak gerçekleşmesi demektir. Düzensiz hormonlar beraberinde adet düzensizliğini de getirir.Adet görmeye başladığınız süre zarfında ilk birkaç yıl adet düzensizliği yaşanması normaldir.Bu düzensizlik uzun sürerse o zaman bir sıkıntı var demektir.
Kadınların üreme yetenekleri adet olmalarıyla ilgili bir durumdur yani adetin olmaması veya düzensiz olması demek yumurtlamada bir sıkıntı olduğuna işarettir.

Adet düzensizliği neden olur?

Adet görülmesi için kadın vücudunda birden çok organ birlikte çalışır.Düzenli adet olan kadının; hipotalamus bölgesinin,hipofiz bezinin,troid bezinin,yumurtalıklarının,vajinasının ve dış genital bölgesindeki vulvanın düzgün bir şekilde işlediğinin göstergesidir.Bunlardan birisi bozulursa adet düzeni bozulabilir.

adet-duzensizligi-neden-olur
Adet Düzensizliği

Adet düzensizliğinde neden doktora gitmeliyiz?

Adet düzensizliği olan  ya da adet olmayan kadının vücüdunda bir şeyler ters gidiyordur.Bu sorunun bulunup, çözüme kavuşturulması için doktora gidilip muayene olunması şarttır.Çoğu kadın çevresinden duyduğu bilgiler dahilinde kendi kendine çözüm üretmeye çalışır fakat bu tamamen yanlıştır. Muayene olarak adet düzensizliğinize sebep olan şeyi öğrendikten sonra doktor kontrolünde alacağınız tedavi daha sağlıklı sonuçlar verecektir.

Olması Gereken Adet Düzeni Nasıldır?

Normal bir adet,2-8 gün aralığında sürer.Günde ortalama 3 ped kanama olmalıdır.Kanamanın çok olması normal değildir. Bu bazı kadınlar tarafından kirli kanın aktığına yönelik bir düşünce oluştursa da aslında olan fazla kan kaybıdır ve bu da sizin kansızlık gibi bir sıkıntı yaşamanıza sebep olabilir.
Adet düzensizliği için yapılması gereken doktor kontrolünde ilaç tedavisi veya ameliyattır.Eğer siz de düzensizlik yaşıyorsanız muayene olmalısınız.