polikistik over sendromu

Polikistik Over Sendromu

Yumurtalıklarda çok sayıda küçük küçük kistlerin oluşmasıyla ortaya çıkan bir problem olan polikistik over sendromu genellikle kilo artışı,vücutta aşırı tüylenme,adet düzensizliği,sivilce ve kısırlık gibi sorunları da beraberinde getirir.Bu sorunun tanısı hormon testleri ve ultrason ile konulur.Kesin bir tedavisi yoktur fakat adet düzensizliği gibi yaşattığı sıkıntıyı doktor kontrolünde düzene girebilir.Çocuk isteğiniz varsa bu da doktor kontrolünde gerçekleşebilir.Fakat bu sorunları yaşayıp hala doktora gitmiyorsanız yumurtalıklarınızda daha ileri yani kısırlığa kadar giden bir sıkıntı oluşabilir.Adet düzensizliği,tüylenme ve aşırı sivilcelenme gibi problemler yaşıyorsanız en kısa zamanda bir kadın doğum uzmanına giderek muayene olmalısınız.

Polikistik Over Sendromu Nedir
Polikistik Over Sendromu

Polikistik Over Nedir Ve Nasıl Ortaya Çıkar?

Polikistik over genellikle ergenlik çağına girilmesiyle başlar ve kadının hormonlarını,dış görünüşünü ve hamilelik şansını etkiler.Sıkıntının sebebi hormonlarla ilgilidir buna sebebiyet veren ise kilodur çünkü kilo insülin direncini başlatır.Fazla salgılanan insülin de yumurtalıklara etki eder.Fazla kilolu kadınlarda bu sıkıntı daha çok yaşanır fakat sadece kiloya bağlı değildir bu durum çünkü zayıf hanımlarda da bu sendrom görülmektedir.

Bu hastalığın nedeni tam olarak bilinmemektedir fakat kız çocuklarımızın ergenlikten başlayarak polikistik overdan korunmak için daha çok hareket etmeleri ve zararlı gıdalardan uzak durarak kilolarını kontrol etmeleri gerekmektedir.
Sevgili anneler kız çocuklarımızı ergenliğe girişlerinde adet olmaya başladıklarında muhakkak bir uzmana götürmeli ve muayene ettirmelisiniz.Bizimle iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz ve kız çocuklarımızı polikistik overdan koruyabiliriz.

polikistik over sendromu

Polikistik Over Sendromu’nu Nasıl Atlatabilirim?

Günümüzde çoğu kız çocuğu ergenlik döneminde adet düzensizliği yaşar.Adet dönemine girildiğinde ilk bir iki yıl düzensizlik yaşanması normal olarak karşılanır fakat yine de bu özel dönemde doktor kontrolü oldukça önemlidir. Polikistik over’da kendini bu ergenlik döneminde gösterir.Adetin düzensiz olması sonucu doktora gidilmeli ve muayene olunmalıdır. Polikistik sorununun ortaya çıkardığı bir problem olan bu düzensiliğin rayına girebilmesi için tedavi şarttır.Peki bu durumdan nasıl kurtulabilirsiniz? Bu sıkıntıyı aşmak için daha öncede belirttiğimiz gibi bir doktor kontrolü ile tedavi edilerek aşılması daha sağlıklı ve kolaydır.Doktorunuzun yapacağı kontrolün ardından bu sıkıntının ana kaynağına inilir ve tedavi ona göre şekillenir.