Vajinismus sorunu

Vajinismus

Vajinismus, cinsel ilişkiye girememe problemi olarak bilinir ve bu sorun her 10 kadından birinde görülen bir problemdir.

Ankarada vajinismus tedavisi son zamanlarda yapılan en çok aramalardan biridir. Çoğu kadın bu problemi saklar ve kimseyle paylaşmak istemez.Yeni evli çiftler ilk gece paniği diyerek bu durumun geçici olduğunu düşünürler ve gerginlik geçince ilişkiye girebileceklerini düşünürler.Tekrar tekrar denerler fakat bir sonuç alamayınca da büyük bir hayal kırıklığı yaşarlar.En kötüsü de çoğu çift bu yüzünden evliliklerini bitirir.

Vajinismus bir hastalıktır ve bu hastalığı doktora giderek çözebilirsiniz. Nasıl hastalanınca doktora gidip tedavi oluyorsanız cinsel ilişkiye girememe problemi yaşıyorsanız da doktora giderek tedavi olabilirsiniz.

Peki, kadın neden cinsel ilişkiye giremez?

Bunun sebebi %90 oranında psikolojik, geriye kalan %10’luk kısım ise fizikseldir.Çoğu kadın kulaktan dolma bilgilerle ilk gecenin sıkıntılı olduğunu, cinsel birleşme anında çok ağrılar çekeceğini duymuştur ve bunu bilinçaltına atan kadın,ilişkisinde bu düşünceleri açığa çıkarır ve kasılmalar yaşar.Yaşanan kasılmalar sonucunda da penis, vajinadan içeri giremez.Yani yanlış bilgiler ve kadının kendi zihninde yarattığı bu düşünceler sonucu pelvik dediğimiz kaslarını istemsizce kasar.Bu kasılmalar sadece bu düşünceler sonucu oluşmaz.Bazı kadınlar daha önceden yaşadığı taciz ya da muayene anında yaşadığı gerginlik gibi birtakım travmalar sonucunda kaslarını sıkar ve cinsel birleşmenin yaşanmasına engel olur.Bunlar tamamen psikolojik sorunlardır ve  hastasının bu sorunları aşması için sadece terapilerle değil işinde uzman bir vajinismus doktoruna giderek tedavi olmasıyla aşılabilir.Psikolojik nedenin dışında fiziksel sebeplerden dolayıda bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Cinsel ilişkiye girememe gibi bir durumun ardından hemen psikologa gitmektense aslında yapılması gereken bir jinekolog tarafından muayene edilmektir.Çünkü jinekolog sizin kızlık zarınızın yapısı,rahim duvarınızın kalınlığı gibi incelemeler yaparak vajinismus sorununun ana nedenini bulacaktır.Bazı kadınların zar yapıları daha kalın ve yüksek olabilir bu da ilişkiyi zorlaştırabilir. Jinekolojik bir muayenenin sonrasında bu durum anlaşılıp  sorun çözülür.

Vajinismus
Vajinismus Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinismus hastalarının hemen hemen hepsi bu hastalığın tedavisini merak eder ve çekingen davranırlar. Vajinismus nasıl tedavi edilir ve bu sorunun çözümü ne kadar zamanımı alır? sorularıyla sıklıkla karşılaşmaktayız.Bu hastalığın çözümü hastayla ilgili bir durumdur aslında.Kadın bu sorunu yenebileceğine inanıyorsa ve bunun için zaman kaybetmeden, ertelemeden doktora geldiyse  kısa sürede bu problemden kurtulur.Hastaya öncelikle jinekolojik muayene yapılmalıdır ki sorunun ana sebebi bulunmalıdır.Fiziksel olarak mı yoksa psikolojik olarak mı bu sorunu yaşıyor bunun cevabı bulunduğunda tedavi de ona göre şekillenecektir.Psikolojik olarak bu problemi yaşıyorsa terapiler ve egzersizlerle hastanın bu sorunu aşması sağlanır.Fiziksel olarak bozukluktan kaynaklanan bir sıkıntı varsa doktorunuz uygun olan tedaviyi yapacaktır.

Vajinismus Sorunu Çözülmezse Ne Olur?

Bu sorun sadece kadını etkileyen bir sorun değildir.Beraberinde eşlerinde psikolojik olarak yıpranmasına neden olmaktadır.Zamanla yıpranan çiftler ayrılma noktasına gelirler.Birbirlerine psikolojik olarak yıpratan eşler hem zamanlarından hem de hayatlarından çalarlar.Tüm bu sıkıntılı süreci yaşamaktansa ertelemeden tedavi için bir doktora başvurmanız hayatınız için vereceğiniz en doğru karardır sevgili hanımlar.Bu hastalık utanılacak,saklanılacak bir sorun değildir.Ertelenmemesi gereken bir sorundur.Sorunun çözülmemesi sizi mutsuzluğa itip daha çok yıpranıp hayattan zevk alamaz bir hale getirecektir.
Vajinismus sorunu genellikle ilk cinsel birleşmede yaşanan bir sıkıntı olarak bilinse de bu sorunla sonradan da karşılaşabilirsiniz yani normal bir cinsel hayatınız varken geçirilen bir travma ardından ya da sıkıntılı bir doğumun ardından da vajinismus olabilirsiniz.
Cinsel ilişkiye girememe sorununu çözmek için, ankarada vajinismus tedavisi için bir doktora gidip öncelikle muayene olmalısınız ve bunu yeneceğinize dair inancınız hep yüksek olmalıdır.

ankarada vajinismus tedavisi