Jinekolojik Muayene

Kadınlar jinekolojik muayene denildiğinde genellikle tedirgin olurlar.Özellikle ilk defa muayene olacak olan kadın,nasıl bir muayene olacağını merak eder.Bu merak beraberinde heyecan ve korkuyuda getirir.Unutulmaması gereken nokta jinekolojik muayenenin kadınlar açısından fazlasıyla önemli olduğudur.Her kadının hayatı boyunca rutin olarak yaptırması gereken bir işlemdir.
Bu kadın hastalıkları muayenesi canınızı yakmadan ağrı veya acı hissedeceğiniz bir muayene şekli değildir.Özellikle toplumumuzdaki yanlış bilgiler yüzünden çoğu kızımız bu muayeneden uzak duru.Bakirelerin bu muayeneyi olmamaları gerektiği üzerine bilinen bu yanlış bilgi çoğu kızımızın sıkıntılarına çözüm bulamayıp sıkıntısının ilerlemesine sebep olur.Öncelikle şunu bilmelisiniz ki bakirelerde jinekolojik muayene olabilirler.Öncelikle doktorlarına bu durumu anlatmaları gerekir ve doktor kızlık zarınıza zarar vermeden bu muayeneyi gerçekleştirir.

Jinekolojik Muayene

Jinekolojik Muayene Nasıl Olur?

İlk defa muayene olacaksanız rahat hissedeceğiniz bir doktor tercih etmenizde fayda vardır.Rahat iletişim kurabileceğiniz bir yer belirlemelisiniz.Doktorunuza aklınıza takılan ne varsa sorabilmeli ve çekinmeden iletişim sağlamalısınız.Daha önce geçirdiğiniz rahatsızlıkları anlatmalısınız.Son adet tarihinizi ve hatta adet tarihlerinizi yazdığınız özel bir notunuz varsa doktorunuzla paylaşmalısınız.
Koku akıntı gibi bir sıkıntınız varsa bu durumdan çekinmeden muayene olabilirsiniz.Jinekolojik muayene içerisinde ultrasonla da kontrol yapılmaktadır.Bu sebeple muayene öncesinde tuvaletinizi yapmayınız.
Jinekolojik muayene masası çoğu kadının korkulu rüyasıdır ve toplumdaki yanlış bilgiler yüzünden hiç muayene olmamış kadında bu korkuya kapılır.Doktorunuz muayeneye dış genital organın kontrolü ile başlar.Sonrasında vajinanızı speculum yardımıyla aralayarak rahim ağzınızı inceler.Bu aşamalarda ağrı veya acı hissetmezsiniz.Spekulum muayenesinden sonra gerekli görülen durumlarda pap smear testi için örnek alabilir.Bu işlemde ağrı veya acı hissetmezsiniz.
Kısacası değerli hanımlar jinekolojik muayene korktuğunuz gibi değildir emin olabilirsiniz detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir ve aklınıza takılan tüm sorulara cevap bulabilirsiniz.